úterý 9. ledna 2007

Zkoušky

Když se tu tak vymlouvám na to učení pořád, tak by možná nebylo od věci vás nějak obeznámit s tím co se to tak vůbec poslední dobou učím...

V tomto semestru jsem měla jen a pouze 5 předmětů, zdálo se mi jako dobrý nápad, udělat si po zabijáckým 4. semestru trochu pohodičku. Nicméně to i tak byl docela nářez...

První předmět byl Market, Finance and Global Problems (i když jak nám vyučující řekl hned na první přednášce - má se to jmenovat International Trade and Finance - stačí si vybrat :-)). Po první přednášce jsem byla docela nadšená a měla jsem pocit, že to bude pohodový a zajímavý předmět. No! Ukázalo se, že to je hlavně o grafech a jejich interpretaci. Vzhledem k tomu, že s grafy, ve kterých je 10 křivek a všechny spolu nějak souvisí a je třeba z toho něco vyvodit, si moc netykám, to bylo náročné, ale dobře to dopadlo :-)

Pak jsem měla Abecedu mzdových systémů - nadmíru užitečný předmět! Podle mě by to měl znát každý ekonom, ono se to dá snadno nastudovat i "samostudiem" ale to by někdo nesměl být takový lenoch jako já. Starosti mi dělá jen nový zákoník práce... Když o tom tak uvažuju, ani nevím, jestli nabyl účinnosti nebo ne! To musím zjistit co nejdřív a hlavně si ho přečíst!

Pak to byl Management - co k tomu říct... Zajímavý to bylo, užitečný taky, ale bylo toho moc! Přes semestr MANAHRA - kdo to nezažil, může být rád. Jedná se o manažerskou hru, kdy seminární skupiny tvoří imaginární podniky vyrábějící auta, každy člen dostane určitou funkci v podniku a podle toho je finančně ohodnocen, může taky obchodovat na burze, což je hodně výnosné, ale musí se s tím začít hned dokud jsou akcie levné! Podle konečného stavu vašeho konta se odvíjí vaše známka, se kterou pak jdete ke zkoušce a ovlivní vaše konečné hodnocení. Když jste generální ředitel máte vyhráno, řadový pracovníci mají snad všichni C, ředitelé jednotlivých oddělení většinou B nebo C. Já jsem byla řadový pracovník v oddělení marketingu a řeknu vám - žádná sranda! Marketing je jedinné oddělení, které je hodnoceno přímo. Každá marketingová dokumentace je obodována a podle pořadí jsou pak podnikům přidělována "procenta" do fondu odměn. Po mizerném začátku se nám pak podařilo mít na našem trhu 4x za sebou nejlepší dokumentaci - naštěstí, protože tý práce co za tím je... no prostě je to demotivující když se snažíte jako blázní a jste pak nějhorší (to se nám naštěstí stalo jen jednou!). No o manahře už radši končím :-) Zkouška taky není žádná sranda. Byl to den plný nervozity a strachu! Ale výsledek a pochvala od zkoušejícího stály za to!

No pak ještě Finanční trhy - taky náročný, ale dost zajímavý! Nevím proč, ale vyvolalo to ve mně touhu být ambicióznější. Vysvětlovat to nebudu... Jo a ještě dlouho se budu bít do hlavy za to, že jsem u zkoušky nevěděla co je FRA - ale chybami se člověk učí a teď už si to budu pamatovat na vždycky! :-)

Tyhle všechny předměty už mám za sebou - čeká mě už jen EMM (Ekonomicko-matematické metody). Během semestru jsem si gratulovala jak úžasně jsem zvládla písemky i projekt, u tabule jsem se nijak zvlášť neztrapňovala. No ale teď se začínám bát - a to tak že hodně! Čili mě čeká týden počítání a učení. Držte mi palce, prosím ;-)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ha, to se hodí ten post, když se zrovna rozhoduju jestli na ten obor půjdu. Že díky. :-)

Mišáček řekl(a)...

Že není za co ;-) Klidně se ptej dál :-)

Anonymní řekl(a)...

Teda, jak to tak ctu, tak Vas tam dost trapi. Pevne drzim vsechny ctyri palce a preji spoustu stesti.

Anonymní řekl(a)...

Nový zákoník práce nabyl účinnost k prvnímu lednu 2007. ;) Ale Ty můžeš být v pohodě, za to já z toho mám zkoušku příští úterý. :(

Mišáček řekl(a)...

2 rocco: Ano ano s tím zákoníkem už jsem si to zjistila, nicméně děkuji :-)