čtvrtek 17. ledna 2008

Jóga

Dneska jsem využila možnosti si bezplatně zacvičit i v období zkouškového a zašla jsem s Jankou na jógu, protože to bylo jediné na dnešek vypsané přijatelné cvičení. Jsem se fakt těšila, že zkusím něco nového. Před tím jsem měla za sebou jen jednu nebo dvě hodiny power jógy a z toho jsem moc nadšená nebyla, ale říkala jsem si, že se minimálně protáhnu, což jsem po dvou týdnech prosezených nad učením fakt potřebovala.

No, nicméně, asi to není to pravé cvičení pro mě. Já když jdu cvičit tak se tam prostě potřebuju vyřádit a zničit. A hlavně potřebuju nemyslet na nic jinýho, než na to cvičení, a zapomenout na čas. U jógy mi to nešlo, jsem se pořád dívala, kolik je hodin a tak prostě. Taky mi přišlo, že mi asi chybí nějaké vlastnosti, schopnosti nebo dovednosti, které by mi napomohly vnímat mé bytí (nebo jak to řikal).

Takže sláva aerobicu (no i když byly doby, kdy jsem ho nesnášela :-P) - pořádně se vyhopkat, užít si to, myslet jen na to cvičení (protože jinak by se mi zamotaly nohy a skončiala bych na zemi), na konec si zaposilovat, odplazit se do šatny a druhý den cítit takovou tu super bolest ve svalech ;-) (Ježiš, já se nevyžívam v bolesti, to jen že když mě to druhý den trochu bolí, tak vím, že jsem cvičila poctivě :-))

P.S.- jsem se ještě nepochlubila, že mám už za sebou zkoušky a před sebou měsíc prázdnin, ach nejsem já úžasná? Já vím, že jsem, ale můžete mi to říkat i když to vím ;-)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

No, čekat od jógy, že si zahopsáš a vyřádíš se je asi tak stejné, jako kdyby někdo od aerobicu čekal, že si zamedituje. Tak ale vyzkoušet by se mělo vše, že.
Btw. jsi úžasná a gratuluji ke zkouškám.

Mišáček řekl(a)...

Sajuri: Však já jsem od jógy nic takového ani nečekala, samozřejmě! Jen to prostě není cvičení pro mě, to je celé. Co je vlastně cílem meditace? Uklidnit si ducha nebo něco takového? Pokud ano, tak potom je pro mě meditací aerobic, protože tam mě nic netrápí a citím se po něm asi o 100 % líp než před tím :-)

Jan Valendin řekl(a)...

Jóga představuje celý široký soubor praktik, od tělesných cvičení (dechová, protahovací - nejrozšířenější hathajógu) až po duchovní a meditační úkony. Meditací v tradičním buddhismu rozumím "myšlenkové postupy" směřující k úplnému "vyprázdnění" mysli - lze si to představit jako okamžik, kdy zrovna nemyslíme vůbec na nic. :) Takže se to může míchat, ale jedná se o dvě různé věci. Stačí si vybrat, jaká člověku vyhovuje směs cvičení tělesného se cvičení "duchovním" (to se praktikuje mnohem méně často), kvalitní učitelé se u nás taky najdou (Český svaz jógy). Já nejsem velký sportovec, abych to mohl posoudit, ale třeba 5 tibeťanů mi dost pomohlo, když jsem měl problémy se zády. Zdraví a dlouhověkost praktikujících jogínů je známá věc.

Jinak tedy hezký veselý blog ve smutných barvách. :)

Jana Kovačovská řekl(a)...

Mi sa to ale celkom pacilo. Aj ked na ten aerobik zajdem tiez cez semester :-).