úterý 11. listopadu 2008

Základy badmintonu

Vzhledem k tomu, že v poslední době poměrně pravidelně chodím hrát badminton, říkala jsem si, že by to chtělo nastudovat pravidla. A taky jsem si říkala, že se o to s vámi podělím :-)

Budu tu teda popisovat jenom dvouhru, protože čtyřhru jsem už několik let nehrála a ani mě to moc neláká :-)



Kurt má rozměry cca 13x5 metrů. Horní okraj sítě je něco málo před metr a půl nad zemí. Podle všeho hráč získá bod, pokud jeho soupeř míček nezasáhne, ale i v případě, že se míček dotkne soupeře nebo jeho oděvu. Strana podání se střída v závislosti na tom, kolik bodů má podávající hráč - v případě že má sudý počet bodů, podává z pravé strany, a pokud má lichý počet bodů, je to naopak. Na kurt i s rozměry podrobnými, se můžete podívat třeba tady. Ve skutečnosti může vypadat třeba nějak takto.

Dříve se hrál každý set do 15 bodů. V dnešní době je to už trochu jinak. Hraje se na dva vítězné sety do 21 bodů. Pokud mají oba hráči 20, pokračuje se ve hře, dokud jeden z nich nedosáhne dvoubodového rozdílu. V případě, že oba hráči mají 29 bodů, pokračuje se ve hře dokud jeden hráč nedosáhne 30 bodů. (Což znamená, že Mítek mě naučil to starý počítání :-/)

Nějak jsem ale nenašla nebo přehlídla, jak je to s výměnou podání. Vím, že v novém setu podává ten, kdo minulý set vyhrál (první set se rozlosovává). Ale předpokládám, že podává vždy ten, kdo vyhrál poslední výměnu.

A ještě jedno motivační video pro ty, kdo si myslí, že badminton je jednoduché pinkání. Já se teda po míčku takto dravě nevrhám :-)

Žádné komentáře: