pondělí 29. září 2008

Doktorát

Děti, neděste se, já si doktorát dělat nepůjdu :-) Jen se nad tím chci trochu zamyslet. Jedna kamoška se mě hned první týdne tohoto semestru zeptala, zda půjdu na doktorský studium. Důvody tohoto dotazu mi zůstaly utajeny! Moje odpověď "Ne!" byla poněkud rázná a taky zděšená :-) V mém okolí panuje podezření, že jsem šprtka - po těch letech to už beru spíš s humorem. Věc se má tak: Nebylo mi dáno, abych si po jednom přečtení nebo poslechu něco zapamatoval nějak extrémně dobře, neumím opisovat a nemám takové štěstí, abych bez učení zahaluzila písemku na nějaký slušný výsledek... takže mi nezbývá než se učit, že? Nemám z učení žádný velký požitek (kdo má?), ale občas se pro něco nadchnu a pak mě to baví (daně třebas :-)). A taky mám ráda pěkné známky - ne ovšem za každou cenu a ze všeho... Tolik na moji "obhajobu" :-)

Tak tedy - proč ne? Mno... Jednak si myslím, že mně osobně by PhD. bylo v podstatě k ničemu. Nebo teda asi ne uplně k ničemu, ale prostě ta práce a námaha s tím spojená by asi nestála za to. Vědu dělat nehodlám :-)

Taky by po mně nedejbože někdo mohl chtít, abych učila, a to by byla pohroma. Já jsem teda pár lidí doučovala a panovala spokojenost, ale učit jednoho kamaráda je něco jiného než učit bandu neznámých a navíc znuděných lidí, že? Navíc neumím vysvětlovat základní věci, protože jak to jednou pochopím, je mi to jasné a nijak si to nepotřebuju zdůvodňovat a pak je těžké to někomu popsat.

Obecně jsou moje zkušenosti s doktorantama ve výuce poněkud špatné :-/ Nechci generalizovat, to v žádném případě, ale většinou když doktorant něco učí poprvé, je to takové zmatené a vůbec. To se mi tuhle stalo, že vyučující (shodou okolností doktorant, který daný předmět učí poprvé) nám naznačil, že téma předmětu je vlastně nuda a ještě vtipkoval na téma, že kdo má dané téma rád, je divný - což mě urazilo, neboť já dané téma ráda mám a zajímá mě :-(

Takže asi tak. Jen bych ráda upozornila, že toto je můj pohled na věc a určitě se netýká všech. Tak pokud se sem nějaký doktorant dostane a toto si přečte - prosím, neukamenujte mě :-) Díky ;-)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Mišičko, ale když někdo řekne, že je to nuda, tak si to nemusíš brát osobně viď? :)

Čéďa

Mišáček řekl(a)...

Ajooo, Janičko, to jsem si neuvědomila :-)